Obchodovanie s kryptomenami a pesizimus

Obchodovanie s kryptomenami a pesizimus

Pre ľudí orientujúcich sa smerom investícií, búrz, financií a výhodných ziskov ako takých či fanúšikov určitého rizika spojeného s obchodovaním, sa dnes sprístupnila možnosť obchodovania s kryptomenami. Tie môže dotyčný odkúpiť a následne predať ďalej hneď, akonáhle budú mať vyšší kurz (ktorý je skutočne nestály) alebo čakať, kým sa kryptomeny budú dať využiť aj ako reálne platidlo v jeho okolí (čo je zatiaľ veľmi otázne).

bitcoin

Je však vidieť a počuť i názory tých, ktorí sa aj napriek podobným záľubám a zmyslom pre obchod tomuto typu investovania do digitálnej meny vyhýbajú. Niektorí sú dokonca jeho vernými kritikmi a nepriateľmi. Prečo?
Podľa ich názorov takáto investícia do kryptomien nemá svoj základ či nástroj, ktorým by sa dali skutočne uchopiť, zanalyzovať a prísť k zaručenému a overenému výsledku. Údajne v nich nenachádzajú ten pocit skutočného zisku, nakoľko ich máte možnosť buď stále nakupovať alebo ich sami ťažiť. Aj napriek tomu sa však k týmto aktivitám nájde pomerne veľa záujemcov.

Investíciu môžete začať nakúpením krypto „mincí“ priamo na burzách alebo prostredníctvom ICO, čo je vlastne predaj týchto mincí ešte predtým, než sa dostavia na burzu a teda do obehu. Práve táto druhá cesta naberá na svojej popularite z dôvodu, že viacerí ľudia veria v nižšiu cenu kryptomien „v predpredaji“ a následne v ich vyššiu hodnotu na burze. Trend elektronickej meny a obchodovania štýlom ICO ale pochopiteľne otvoril cestu i podvodníkom a to v šokujúcom rozsahu, veď preverením ICO sa prišlo k varovenej štatistike, že až 80 % týchto mincí je možné označiť za falošné, v podstate za oficiálne bezcenné. Na druhej strane len 8 % mincí pochádzajúcich z ICO má reálny základ na burze.

peněženka

Spomeňme príklad meny Pincoin, ktorá sľubovala 4% návratnosť a investori do nej vrazili celkovo až 660 000 000 USD, ktorých návratnosť bola nulová, nakoľko vôbec neprišla a podobné nenaplnené sľuby sa týkajú ešte niektorých spoločností ponúkajúcich novú, zatiaľ neoverenú digitálnu menu.
Na základe týchto zistení už napríklad sociálna sieť Facebook zakázala uverejňovať reklamy týkajúce sa nákupu kryptomien.