Aj mzdy a personalistika sa v praxi stretávajú s určitými typmi komplikácií
Na úvod je potrebné priznať, že v oblasti miezd a personalistiky je pomerne vysoký tlak na presnosť. Dôraz pritom nie je kladený výlučne na zamestnancov oddelenia miezd a personalistiky, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Mzdy a personalistika vedia byť spracované len tak kvalitne, ako kvalitné sú vstupy a pod týmto tvrdením si možno predstaviť predovšetkým exaktné informácie, ktoré sa na toto oddelenie dostávajú včas a v požadovanej kvalite. Chybovosť vo všetkých smeroch je možné eliminovať aj vtedy, ak sú mzdy a personalistika spracovávané kvalitným softvérom a ten by si mal rozhodne zaobstarať každý podnikateľský subjekt, ktorý má takéto oddelenie priamo integrované vo vnútri vlastnej organizačnej štruktúry.
Mzda a personalistika a na ktoré situácie je rozhodne potrebné dávať pozor
Oblasť miezd a personalistiky je bez výhrad komplexnou témou a obsiahnuť ju niekoľkými riadkami je viac než komplikované. Vypichneme teda len niektoré z nich a začali by sme s nutnosťou prihlásiť každého zamestnanca do Sociálnej poisťovne. Túto povinnosť je potrebné splniť ešte pred nástupom zamestnanca na pozíciu a reč pritom nie je len o trvalom pracovnom pomere. Do poisťovne musí byť samozrejme prihlásený aj každý brigádnik. Každý z nových zamestnancov musí taktiež absolvovať školenie ohľadom bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a aj to má pod patronátom oddelenie miezd a personalistiky. S podnikaním a s daňovými povinnosťami je tiež potrebné myslieť, v prípade platiteľov dane z príjmov, na povinnosť prihlásenia sa na príslušnom daňovom úrade.
Túto aktivitu je nutné absolvovať maximálne do 30 dní od dátumu vzniku povinnosti. Do portfólia aktivít na oddelení miezd a personalistiky samozrejme platí aj výpočet mzdy. Aj keď je dnes už všetko v tomto smere spracované elektronicky a manuálne prepočítavanie zo strany mzdára alebo účtovníka nastáva len sporadicky, tak chybovosť sa môže vyskytnúť aj v takom prípade. Ako ďalšiu aktivitu by sme spomenuli podrobnú evidenciu každého jedného zamestnanca a aj v tomto ohľade existujú zvýšené nároky na kvalitu spracovávaných informácií. Tie musia byť spracované pri maximálnej korektnosti, aby bola databáza všetkých podkladov presná a poskytovala tak zdroj informácií pre iné oddelenia a procesy vo firme. Pre viac informácií kliknite na webovú stránku https://www.easystart.sk/.